19 Ekim 2011 Çarşamba

Sözlüklerinizin Ucuz "Vatan Hainleri"


Bugün canım yandı, sabahtan beri gazetelerin internet sitelerini gözlerim ıslak tarıyorum. Arada bir fotoğrafa rastlıyorum, Trabzonspor'un CSKA deplasmanındaki tribünlerinden bir görünüm.. Fenerbahçe formalarıyla o tribünlerde yerini alan renktaşlar, boyunlarında, ellerinde CSKA atkıları..

Biliyorum herkesin canı başka sıkkın, hatta şu fotoğrafı görecek gözümüz yok belki.. Fakat bu fotoğraf üzerine gelen yorumları görecek, okuyacak gözüm hala var ne yazık ki. Vatan haini ilan edilen adamlar zira yukarıda gördükleriniz kimilerince..

Ki o "kimileri" dönem dönem havalimanlarında "ecnebi" takımlarını coşkuyla karşılamış, uğurlamış olanlar.. Yine o "kimileri" benzer halleri bilmem kaç kez sergilemiş olanlar, tıpkı yukarıdaki fotoğrafta gördüğümüz gibi, gevrek gülüşlerle.. Neyin hesabı sorduğunuz, neyin yaftası yapıştırmaya çalıştığınız şimdi?

Hele ki hakkının çalındığını düşünen bir tarafta dururken o insanlar, bırakın da bugün otursunlar o tribünde. Kendi adıma söylüyorum, Fransa'da, İtalya'da yaşayan biri olsam, giyer formamı giderdim Trabzonspor'un deplasman maçlarına, rakip taraftarın yanıbaşında da otururdum, çekinmeden. Yalan yok, beş dakika tereddüt etmez, vatana ihanet hissiyatı duymazdım bunu yaparken. Sadece bu fotoğrafta gördüğümüzün aksine, birkaç şey olmazdı üzerimde, yüzümde.

O atkılar evvela.. Üzerimde Fenerbahçe forması taşırken herhangi bir renge bulaşmam ben örneğin, boynumda, kolumda izini taşımam. Yalnız o tribünde dururum, önce bir futbolsever, sonra bir Fenerbahçeli olarak, safımı belli ederim, çığırtkanlıktan uzak.

Sonra o zafer nidaları, gülüşler.. Onlar da olmazdı yüzümde o akşam. Çünkü ben Beşiktaş'ın attığı son dakika golüne sıçrayan, Popescu'nun penaltısıyla sevinç gözyaşlarına boğulan bir insan idim vaktiyle. Elbette istemem Trabzonspor da boynu bükük ayrılsın elin evinden. Ama camia olarak üzerimize yüklenen o suçluluk, şaibecilik yükü öyle ağır ki, yalnız inandığının yanında durmak, adaletten uzak kararlara tepki göstermek, karşısında duranın karşısında durmak kalıyor geriye insana, gelmiyor elinden başka şey..

Vatan haini de olunmaz öyle sınır dışında bir futbol müsabakasında tribün seçtin diye. Vatan haini, 500 km ötesinde, vatan evladı hainlerin elinde can verirken sessiz kalanın adıdır. Vatan haini, iktidarsız iktidarlar elinde haşat olmuş milletinin sessizliğine göz yumanın adıdır. Onları da sınırlar dışında aramaya hacet yok..

2 yorum:

  1. Kimse Türk olduğu için Türk takımını desteklemek zorunda değildir. Örneğin Glasgow maçında Celtic taraftarı Bursasporu desteklemiştir. İngiliz 2.lig takımlarından Millwall, Leeds maçında Türk Bayrağı açmıştı. Deportivolular Panathinaikos'la oynadığı CL maçında 20m. İspanyol değil Türk Bayrağı açmışlardı. Beşiktaş taraftarı aynı şeyi Fenerbahçe için yapmıştır, bunda herhangi vatan hainliği bir durum yok biraz eziklik o kadar.

    YanıtlaSil
  2. Gider o tribünde çeseka'yı desteklerim. Boşuna vatan millet sakarya nutku çekmesinler.

    YanıtlaSil