2 Haziran 2011 Perşembe

Aşk vs. Sidik Yarışı

Kazanma hırsı acayip şey, insanın gözünü bir defa bürümeyegörsün, tüm değerlerini, aklını fikrini alıp uçuruyor.

Sen tüm iplerini elinde tutarken başkası gelip alırsa eşeğini, sen de "vay efendim sen benim eşeğimi hangi şartlarda aldın" diye sorarsan ilk önce, ellerine ihanet edersin, eşeğine ihanet edersin. Önce soracaksın, ben nasıl oldu da bırakıverdim elimden o ipi, eşek meyledecek değil, sen bıraktın o ipi! Teşbihin hatası, kusuru olmaz..

Okuduğumuz yazılardan, izlediğimiz "dosyalardan" kusmak üzereyim artık. Tamam camia özlem içinde, yıllar yıllar olmuş.. Fenerbahçe taraftarını tefe koyduğunuz "öteki kupa" davası kadar zaman, bir asrın çeyreği, eyvallah. Ama hak adalet diye diye sağa sola bu denli saldırmak neden, usulsüz, üslupsuzca? Taraftar ayrı telden, yönetim ayrı telden, medyada boy gösteren kulüp temsilcileri ayrı telden çalıyor. İşin ilginç yanı, hadiseye en akılcıl yoldan yaklaşan tarafsa, zamanlardır rastladığımızın aksine taraftarın ta kendisi, helal olsun büyük kısmına!

Şampiyonluğu kazandığından beri Fenerbahçe aynı şeyi söyleyip duruyorum. Trabzonspor'un alacağı 1, sadece 1 ekstra puan, kıçımızı yırtsak bize o kupayı göstermezdi. Durum buyken, Fenerbahçe ikinci yarının son haftalarında oynadığı her maçı güç bela kazanır, defa defa ipten dönerken, size o hakem niye verilmedi ağıdı yakmamalısın.. Bu mudur kalan argüman?

Trabzonspor taraftarı, yönetimi illa bir yerlerde bir hak arayacaksa takımının soyunma odasına baksın, stadının çimlerine baksın. Çok kan akıttı, çok ter akıttı o çocuklar oraya.. Yazık günah..

Öte yandan, verilen verilmeyen penaltıların, faullerin bu kadar mevzu yapıldığı bir döneme daha şahit olmadım ben, lig bitti, bırakın maçı, haaaaaala konuşuyoruz bıkmadan usanmadan. Ya bir durun hanımlar beyler, hakemler hepimize yamuk yapıyor, kasti yahut değil.. Bir şekilde hakkımız yeniyorsa, öteki koldan iade ediliyor. Çünkü büyük adamlar ve onların adaletleri var memleketin spor faunasının bekasını(!) sağlayan.. Şimdi ben bunu söyledim ya, sığ'cıklar eyyam şakşakçısı sayacak beni..

Kimse en masum olma yarışına girmesin şu saatten sonra, top peşinde koşsun, ağlak edebiyatı peşinde değil. Çünkü bugün senin canını yakan sistem, yarın benim canımı yakacak, sen de semtinde arabanın kornasını yakacaksın tur atarken..

Her kim, her kimden olursanız olun takımlarınıza duyduğunuz aşkı adalet arayışınız sırasında rafa kaldırmayın.. Tüm yönetimler, futbolcular, kurul başkanları, hakem şaşkınları hatta milletvekilleri(!) gider, o kalır geriye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder