10 Ağustos 2010 Salı

Ver Erkeğe Lig Tv'yi!


Milyonlarca para yatır, Süper Lig yayın ihalesini al bir güzel. Buraya kadar her şey hoş! Sonra mümkün olduğunca fazla seyirciye ulaşıp farklı paket seçenekleriyle olabildiğince "para kaldırmaya" bak ki durumu "kurtarsın". Tam bu evredeyken "erkekler ne ister" diye bağıran bir kampanya başlat, evlere şenlik!

Erkekler reklamda gözümüze gözümüze sokulan maç izleme seanslarını isterler, eyvallah. Ancak kadınları bu kadar unutabilirdi bir kampanya! Ha, denilebilir ki, dolaylı olarak kadınlara yönelik bu kampanya, kocalarını, sevgililerini evde tutacak, daha da önce mutlu edecek bir işe imza atsınlar, evlerine Lig Tv alsınlar.. Futbol sevmiyorsa bir kadın ne onca kalabalığı görmek ister evinde, ne de bu sezon tüm maçların yayınlanacağı bir kanalı barındırır aynı evde!

Peki futbol seven kadınlar? Onlar ne ister?
Onları ne güzel es geçtin sen Lig Tv..

9 yorum:

  1. sen bence "kadın ve futbol" ilişkisine fazla kendi gözünden bakıyorsun. yüzlerce milyon dolarlık bi sektörde adam sektörün esas alacısı olan %99 luk kısmı bırakıp yüzde bilmem kaçlık (muhtemelen 1'den bile düşük) "sıkı futbol takipçisi kadın" profiline mi yönelmeliydi ?. he eğer "ben sadece kadınlara yönelik değil onları da kapsayan bi kampanya olsun isterdim" yine yukarıdaki oranlardan mütevellit bir ses gelir maslak semalarından "TIINNNNNN!" =)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorumumdan "kadın odaklı bir iş yapılmalıydı" sonucu çıkıyorsa yazımı yeniden gözden geçirmeliyim demektir. Ben dahil birçok kadını "erkekler ne ister" sorusu rahatsız ediyor televizyonda, radyoda, karşımıza çıktığı her yerde. Elbette ağırlıklı olarak erkekleri merkeze alarak oluşturuluyor bu kampanyalar, reklamın dili, tonu buna göre vücut buluyor. Ancak böyle "bodoslama" erkek işi bir meseleymiş gibi gösterilmesi bu durumun bana kalırsa yanlış, daha da doğrusu eksik.

    Eklemek de isterim, sanıldığından çok fazla futbolla ilgilenen kadın sayısı. Elbet kendimden yola çıkarak yazıyorum, kendimi yazıyorum burada ama etrafıma da bakıyorum bunu yaparken.

    YanıtlaSil
  3. Ben de konuya farklı bir açıdan değinmek istiyorum. Öyle bir reklam hazırlamışlar ki; sanki erkeklerin hayatı sadece futboldan ibaretmiş gibi... Tamam, öyle olan (daha doğrusu öyle olduğunu iddia eden) erkekler var. Ama sayıları, futboldan yakından ilgilenen kadınlardan daha az. Dışarıdan (kadınların gözünden) öyle gibi gözükse de, hiç öyle değil. Bence bu reklam, futbolu erkeklerle sınırlamanın yanında, erkekleri de futbolla sınırlıyor.

    Çok mânâsız, çok yanlış.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle kendinden çıkarak yazmana zaten bir şey diyecek olsak burada olmazdık sanırım. o ifadeyi kullandığım cümledeki "fazla" kelimesine bir kez daha dikkat çekmek isterim.

    Savunmuş olduğun şey "tüy dökücü krem reklamında neden erkeğe de yer verilmiyor?" mantığıyla aynı benim için. Erkeklerde de kullanan yok mu ? inan bana zannedilenden fazla. Ancak o piyasanın temel taşı "kadın"dır ve karşı cinsten bir kullanıcı profili olsa dahi o sektör her zaman kadın üzerine kuruludur. Burada bahsi geçen konu her iki tarafında eşit mesafede (veya buna yakın) ilgilendiği bir ürün olsaydı ve o zaman erkek odaklı iş yapılsaydı o zaman haklısın derdim. he senin iddian zaten böyle olduğu mu ? o zaman çıkış noktası için seçtiğin örnek yanlış kanımca.

    Futbolun bir çok noktasında kadın unsuru vardır, olmalıdır da ama en büyük gelir kalemi "futbol maçları" olan bir kurumun en yoğun bir şekilde propagandasını yapması gereken bir dönemde, genelinde "kadın maç izlettirmez, maç oynanırken önünden geçer" benzeri bir algıya sahip bir alıcı kitlesine karşı "kadın"ı odakta tutması veya onu da dahil etmesi, sadece erkeği odakta tutup sadece onun isteklerine hitap etmek kadar etkileyici ve cazip olmayacaktır. anlatmak istediğim o ;)

    YanıtlaSil
  5. Ben de anlatmak istediğimi açıkça anlattığımı düşünüyorum ama netleşmeyen şeyler var belli ki. Tüy dökücü krem ve futbolu eş tutamayız yani. Pazar farkı, ürün farkı vs.. Bir dolu parametre var yazabileceğimiz. Evet, hitap ettiği kitlenin büyük kısmı erkeklerdir futbolun ama nihayetinde bir spordur bu ve tekelleştirmek, bir cinse mal etmek bana göre yanlış. Bunu söylüyorum ve bunun benim futbolla ilgileniyor olmamla inan sanıldığı kadar alakası yok.

    YanıtlaSil
  6. Senin yaptığın biraz biraz "tekele isyan" ama klasik bir şekilde buna "yapçak bişey yok" denir. senin söylediklerine benim cevaplarımı topla, klişe mlişe yine oraya varıyor =) "uyu uyu yat uyu" yorma kafanı böyle şeylere :)

    YanıtlaSil
  7. ne bekliyordun ki

    YanıtlaSil
  8. Bundan on veya on beş yıl önce yapılan bir reklam olsa şimdiki gibi sırıtmazdı.
    Ama şu an en az erkekler kadar fanatik hatunlar var.
    Onları görmezden gelmek abes kaçıyor.

    YanıtlaSil
  9. olayın kadın-erkek boyutundan evvel, temel bir problemi var, lig coşkusu evde yaşanmaz, eğer futbolda bir coşku varsa o coşku tribünde yaşanandır, erkekler bunu ister evet, bir grup sünepe, takımını ucundan tutan erkek bunu ister, gerçek taraftarlar ise asla, blog sahibimizin asıl takıldığıda budur belki de, kendisi bir bayan ama aynı zamanda da gerçek bir taraftar,

    fanatik bir taraftar deşinden gittiği camiayı evden destekleyemez, tvden canlı maç izleyemez, onların yeri stadların maraton, olmadı kale arkası tribünleridir,

    lig süper değil, biz süperiz.

    YanıtlaSil