8 Temmuz 2010 Perşembe

Maç Sonu Monologu..


İzledik Almanya – İspanya maçını. Tam tahmin ettiğim gibi seyretti her şey, sıkı ve kontrollü futbol oynayan iki denk takımdan, maç süresince daha “takım” olan İspanya kazanmayı bildi. Duran toptan atılan bir golle, hem de “saçı saçıma, huyu huyuma” benzeyen Puyol’un kafasından gelen golle..

Maç sonunda çılgın atan bir dolu yorum vardı sağda solda. Yok efendim aslında Almanya abartılmış balon bir takımmış falan! Yahu iki gün önce sen değil miydin adam, “bu ‘Alman takımı’ durdurulamaz” falan filan diyen? Ne oldu da bi maçta anında ters U dönüş yaptın sen? Arjantin’e, İngiltere’ye arkayı dörtlerken iyiydi de, İspanya’ya bir gol atamadı diye mi tü kaka oldu bu panzerler? Böyle konuşan adamlara sahiden ağır konuşmak istiyorum ben de ama “hanım kişiliğime” yakıştıramıyorum(!)

Maç sonu aklıma tek bir şey geldi benim. Şu başarıyı yakalayan takım, 2008’de Avrupa Şampiyonu olduğunda da aşağı yukarı bu takımdı. Bu adamların yine büyük çoğunluğu Barcelona’da forma giyiyordu. Dün gece de maç başlarken sahadaki İspanyol oyunculardan 8’i Barcelona forması giyiyordu. Yani Villa hariç, bu adamlar geçen sezon “höylölöy” bir arada oynadılar kocca sene! Aklıma gelen şeye geliyorum şimdi; diyelim ki bizdeki o ezeli rekabetin taraflarından birinde forma giyen 8 kişi milli takımın böyle bir maçında sahaya çıkıyor. Eminim ki birçok şuursuzdan çatlak sesler çıkacaktır, “O kazma ne iş yapar ki orada”, “hayatında kaç kere oradan gol attın sen?”.. Başarısı da başarısızlığı da beladır o takımın!

Kupayı kaldırsalar “aşırı fanatik radikal güçler”(!) kendi formalarını giyer sokağa dökülürler, kupadan olsalar rakipleri “sizin yüzünden oldu her şey” diye çemkirir durur. İspanya basınında henüz rastlamadım böyle haberlere, ama Katalanlar da coşar mı bilmem!

5 yorum:

  1. Dünya 3.sü olan Milli Takım'da Alpay, Rüştü ve İlhan hariç zaten tamamı UEFA'yı kazanan Galatasaray'dan oluşuyordu. Başarı gelirse kimse ses çıkarmaz ama başarısızlık olursa herkes çullanır. Başarının esiri ve köpeği bir halk olarak, ses çıkmazdı yani endişeye gerek yok. Puyol'un saçları daha güzel ayrıca...

    YanıtlaSil
  2. bu sefer tutmadı işte, ispanyolların ayağına topu bırakırsan yediğini çıkartamazsın bu kadar basit, ama bu kadroyu bozmasın almanlar 2012 yi alırlar,(bu son cümleyi yazdım ama ben bile inanmıyorum) (löw de herhalde bu ispanyaya karşı bir ilaç bulur 2 sene içinde)

    YanıtlaSil
  3. ayrıca bu ispanyada bir messi olacak varya öfff...

    xavi yi iniesta yı görünce insan arıyor bu boy fakiri! cambazı ama dimi

    YanıtlaSil
  4. @koala, haklısın. o dönemde de Galatasaray "sempatizanlığı" yapan çok şuursuz gördüm, tanıdım. iyi ki üçüncülük geldi yani o zaman!

    @umituymaq, herkes İspanya'nın evladı Messi tadında yorumlar yapıyor. Bir Dünya Kupası'nda daha Arjantin çuvallarsa, Messi'ye kırmızı forma yaraşır! :))

    YanıtlaSil
  5. @koala, ayrıca, Puyol'un saçlarına kendi evinde 8, deplasmanda 6 atar benim saçlarım, peheyt!

    YanıtlaSil