13 Nisan 2010 Salı

Nuno Gomes: Aklımda!

Nuno Gomes… Asıl adı, Nuno Miguel Soares Pereira Ribeiro adamın ama çocukluğundan beri futbolun göbeğinde olan Nuno’ya Fernando Gomes’ten yapışmış bu takma isim, Portekiz’in efsanesi, Porto’lu Gomes’ten…

Benim dünyama Figo’lu Rui Costa’lı, Sérgio Conceição’lu Portekiz Milli Takımı ile girdi o. Çocuk yaştayım o zamanlar, evde hunharca Euro 2000 izliyorum. Portekiz turnuvada çılgın atıyor tabiri caizse! Ben de deliler gibi onları destekliyorum. Ama biri var işte, kameralar ona odaklandığında ben de maçmış, golmüş, hepsini bir kenara bırakıp erime sürecine giriyorum. O nasıl güzel bir surattır öyle, al evinde besle yani! Nuno Gomes, gol atan adamdan fazlasıydı o zaman benim için. Hatta belki, gol atabilme becerisi, içi gülen gözlerinden daha sonra geliyor olabilirdi!

Sonra sonra nedense bir kenarda kaldı Gomes ya da benim futbola bakışım değişti. Adamlar çirkinmiş güzelmiş bakmamaya, oyunu izlemeye başladım belki de kim bilir! :)

Yalnız Euro 2000’de de içime yara olan bir şey vardır, söylemeden bitirmem bu yazıyı!

Yarı finalde İtalya, Fransa, Hollanda, Portekiz var. Ben ölüyorum Portekiz – Hollanda finali için! Hollanda da her zaman sempati beslediğimiz takım ya işte… İkisi birden küt diye elenince, Euro 2000 finali göremeden bitti bende! Yani izledim de, formalite icabı… Maksat maç olsun!

Kendime not: Bu da böyle bir anımdır…

2 yorum:

  1. muhtemel yaş 12 hafıza mükemmel :D

    YanıtlaSil
  2. Aşağı yukarı 13-14 evet.
    Ama dedim ya, içime dert olmuşluğu var :)

    YanıtlaSil