22 Mart 2010 Pazartesi

Unutun futbol mabetlerini!


Beni anlayacaksınız ama çok geç olacak. Hak vereceksiniz bana bir gün, Zlatan’ın aslında ederinden misli misli fazla değer gördüğünü, bu kadarına gerek olmadığını söyleyeceksiniz bir gün kendinize. Ben çok uzaklarda olacağım.

Yetti artık değil mi? Ben sıkılacağım Barcelona yazmaktan ama ne yapayım. Gecenin ilk maçı Arjantin derbisi olacak diye bir heves oturdum, baktım maç iptal oldu. Ne yapayım ben de? Trabzonspor – Galatasaray maçı mı yazayım? Yazmıyorum onları. Şimdilik. Gün gelir de, ne zaman ağız tadıyla Türk futbolu izlemeye başlarsam, ben de o gün eni konu bir şeyler yazarım. Ama şu sıralar yazacaklarım sadece “iğneleme” olacak birilerine, lüzum yok.

Zaragoza’ya konuk olan Barcelona’nın 3 golünü Messi attı. Geçen haftanın yazısı değil bu, dikkatinizi çekerim. Maç öncesi “dişi ağrımış, başı şişmiş” diyenlere “yok arkadaş, ben gayet iyiyim” yanıtı verdi sanki 3 golle. Seyir zevki denen bir şey var ya, işte bu adam onu tek başına alıp kanatlandırıyor. Aynı formayı giyen biri daha var ki onunla da ezilip ezilip büzülüyor o zevk. Kimden mi bahsediyorum? Tabii ki İbra.

Olacak iş değil. Zlatan, gol olmaması ihtimali, gol olması ihtimalinin 3 katının 8 fazlası olan bir pozisyonda basireti bağlı, oturuyor! Deli ediyor beni seyrederken, millet de habire onu övüyor! Hatta takım arkadaşları bile. O kadar iyi insanlar ki, gol atsın diye can çekişiyorlar, onda tık yok birkaç zamandır! Hele bu maçta, artık git gide bir sanat eseri olduğuna inandığım Messi, hususi olarak ilgilendi Zlatan’la da yine bana mısın demedi! Bu durum, Messi’nin kıymetini katlıyor mu gözümde? Hem de nasıl!

Figüran gibi kalıyor Barcelona’nın rakipleri artık. Zaragoza da hani illa ki maç yapılacak diye sahaya çıkmış, maksat "rakip" olsun diye ortalıkta dolanır gibi görünüyor gözüme. Haksızlık bu, evet. En azından onlar için. 


İşte ben tam bu cümleleri yazmışken… Durum 3-2 oldu. "Noooluyor orada" diyebildim sadece! Arkasından Messi, rakip ceza sahasında direndi, parçaladı kendini ve penaltı kazandırdı takımına. Topun başına geçense Zlatan oldu, tüm beceriksizliklerine rağmen ona verdiler bu çığrından çıkan maçta geminin dümenini toparlama görevini. İnanılır gibi değil aslında, morali bozuk adamı penaltı noktasında görmek. Ama bu tavır, çok şey öğretmeli, önce bir takımın ne kadar “takım” olması gerektiğinin altını çizmeli. İbra sevmiyorum, tamam. Ama ona gösterilen bu saygı, takımı daha bir yükseltiyor gözümde. İnanın diken diken oluyor her yanım.

4-2 bitti işte bu şahane maç.Daha iyi bitemezdi bir hafta sonu!
Sözün özü, unutun futbol mabetlerini. Bir futbol mabudu var artık, adı Messi.  

Kendime not: 5 gün Messi yazmak yok sana, kazana düştün. 

3 yorum:

  1. dün Arda oynamadı, Gs kaybetti. Dediler ki Arda bu takımın %51 imiş. Peki Messi Barcelona'ın kaçta kaçı? ne dediğimin farkındayım Barcelona diyorum:)

    YanıtlaSil
  2. X oynamadığında, bir takım kaybediyorsa dönsün de bir kendisine baksın derim ben. Şahsi görüşüm bu değil benim de dünkü maç için. Arda o takımın %51'i olabilir ama ona sözüm yok :) Messi? Messi sanırım 7 Barcelona gücünde :)

    YanıtlaSil
  3. Ben Messi'yi Barcelona'nın böyle yücelttiğini düşünüyorum.

    Bu adam milli takımda sürekli silik oynuyor. Sebebi Maradona'nın milli takımında yaklaşık tüm lisanslı Arjantinli oyuncuların oynuyor olması ki Delgado sakatlığından dolayı seçilmedi. Bir sistemleri yok, Messi topu alsın da 219329 kişiyi geçsin, hayır kurumlarına bağış yapsın. Sonra asist ve gol atıp takımın tüm zımbırtılarını halletsin şeklinde bakıyorlar maçlara. Barça'da ise peygamber gibi oynuyor. Bunun sebebi yetenekten çok Barcelona'nın müthiş iç oyuncular. Xavi bir maçta 70 küsür kez topla buluşuyor, 10 küsür km maç başına koşuyorsa keza Iniesta'da aynı, o çarklar dönmeye başlar. Messi'de o makinenin gaz pedalı gibi. Yani motor olmazsa Messi boşa çalışır, milli takımdaki gibi.

    Bu yüzden Messi'nin tek başına müthiş olduğuna pek inanmıyorum. He yanlış anlamayın. Müthiş bir futbolcu. Fakat onu bu seviyeye getiren Barça'nın oyun yapısı ve oyuncuları.

    YanıtlaSil