22 Mart 2010 Pazartesi

Gol Atacağım, Gerçekten Adam Olacağım(!)


Medya da, sporseverler de bir şeye hayran, o da “yediği kaba tüküren sporcu açıklamaları”

Tamam bu biraz ağır oldu, farkındayım. “Sana gol atacağım, gerçek x’li olacağım” deyince kimse yediği kapla münasip olmayan münasebetler içine girmiyor, eyvallah. Ama bunun bir o kadar lüzumsuz ve çirkin olduğu da aşikar.

Profesyonelim ben, her formayı giyerim” deyip ondan sonra da yeni giydiğin formanın aşıklarına yaranma çılgınlığı hasta ediyor beni. Benim gibi “hisli taraftar”ın gözünde “mazi” asla değişmiyor.

Emre, şimdi sen istediğin kadar gol at Galatasaray’a, “gerçek Fenerli oldum şimdi” de; Servet sen de yap tam tersini canım, kaç yazar ki? X’e gol atmak istiyorum deme, at o golü öyle “büyü” hani büyütüyorsa bu bir yerlerini…

Ama böyle sözler söyleyip bir zamanlar çılgınlar gibi isimlerini haykıran tribünlere ihanet etmesin kimse. Ha olur da ederse, zaten önceden verilmiş notlarında kırılma’ya gidiyor birileri, bıkmadan usanmadan.

Bunu diyorum ya, içimden bir yandan da bu haberi yapan adamlara laf etmek geçmiyor mu sanıyorsunuz? Deli gibi geçiyor hem de! Çünkü ne zaman bir futbolcu, eski takımına karşı gıcır formasını giyecekse, o hafta hep benzer haberler çıkıyor. Bazen gerçekten muhabirlerin, köşe yazarlarının da “seriye bağladığını” düşünüyorum bu konuda. “Demese de demiş gibi yapalım, hem taraftar daha bi’ sever, sahiplenir, eski takımının camiası da iyice bi’ soğur elemandan, olay çıkar” deyip ellerini ovuşturuyorlar sanki bir yerlerde. Hissiyatım bu benim. 

5 yorum:

  1. biliyorsun ki 6alatasaray'a gol atmis kisiler Fenerbahce camiasinda gercek Fenerli sayilir. Bu hep boyleydi ama Servet Fenerbahce'ye gol atarsa gercek Cinconlu olamaz. Cunku onlarin kulturunde boyle bisey yok bu az once dedigim gibi Fenerbahce'ye has bir olaydir boyle de devam edecektir. Evet Emre gol atarsa gercek bir Fenerbahce'li olacaktir. Objektif olmak bu degil. Bu tip yazilari Hincal bile yazmaz.

    YanıtlaSil
  2. Önce bir şeyi bilmekte fayda var, Servet'e de Emre'ye de eşit uzaklıkta duruyorum, Emre'nin şu an giydiği forma için birçok şeyi göze alabilecek olmama rağmen söylüyorum bunu. Fenerbahçe'nin geçmişinde benzer olaylar yaşanmıştır, haklısın. Bunları da bilirim yakından. Taraftar olarak garip bir haz da duyarız bazen birileri gol atıp "gerçek Fenerbahçeli" olunca. Ama sorun da tam olarak bu zaten. Bunu "yersiz bir ego tatmini" olarak değerlendiriyorum, kim yaparsa yapsın. Öte yandan, bu yazıdaki asıl serzeniş bu açıklamayı yapıp da yeni camiasına yaranma kaygısı güden futbolcuya ve temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp aynı şeyleri önümüze getiren medyaya. Sanırım açık olmuştur. Son olarak yeri gelmişken hazır, şunu da söyleyeyim. Objektif olma endişesi taşımıyorum asla...

    YanıtlaSil
  3. 6alatasaray yazabildiğin kadar cesaretle adını da yazabilsen keşke adsız kardeş..

    YanıtlaSil
  4. Bir Galatasarayli olarak sunu diyebilirim.
    Gol atabilen de atamayan da sagolsun, yeter ki adam akilli mac olsun.
    Antifener´e ve Antigalatasaraylilara da buradan domates atiyor ve 8 G siddetiyle suratlarinda o domatesin salca olmasini ümit ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. gol atan adam olsaydı şimdiye kadar çoktan olan olurdu, halısahalarda adam kaynıyo

    YanıtlaSil